Den daglige drift

Alt, som kan gøres, er gjort for at passagererne ikke skal blive forstyrret af larm, rystelser og søgang. Modellen af den nye Norröna, der er ca. otte meter lang, var ikke mindre end 15 gange i prøvebassinet i Hamburg, hvor den fik fine karakterer. Jo lavere karakterkvotient skibet får på en skala fra 1 til 10, desto bedre er skibet. Modellen af den nye nordatlantiske cruise-færge fik, når det kom til stykket, 1,8 på karakterskalaen i Hamburg. Kun få cruise-skibe får så god karakter.

Passager og fragtskib

Norröna er bygget både som passager- og fragtskib. Hun tager tre gange så mange biler og tre gange så mange trailere som den gamle Norröna. Hun kan tage 1.482 passagerer og der er plads til 800 biler. Hendes lastekapacitet er hele 3.250 ton.

Den daglige drift

Besætningen tæller maks 118 personer afhængigt af, hvor mange rejsende er ombord. Maskinrummet er vagtfrit og kan bemandes med fem folk i forhold til 10 om bord på den gamle Norröna. I alt 14 folk kan drive skibet – tre på broen, fem i maskinrummet og seks på dækket. Det koster 93,9 millioner euro at bygge Norröna – det er ca. 700 millioner danske kroner.

Vi bruger cookies til at tilbyde dig en bedre browseroplevelse, personliggøre indhold og annoncer, give sociale medier og analysere vores trafik. Læs om, hvordan vi bruger cookies, og hvordan du kan styre dem ved at klikke på Cookie Settings. Du accepterer vores cookies, hvis du fortsætter med at bruge denne hjemmeside.

Ok